Hirdetés

HTML

Hirdetés

Tory T. töpreng

Média, közélet, gazdaság és minden ami belefér.

Kiemelt bejegyzések

Legfrissebbek

NAV-botrány

...amiről még Horváth András is hallgat.

Amikor elfogynak a hírek

1930-ban egyszer már megtörtént.

Pokol 2023

Rendkívüli módon tisztelem Navracsics Tibort.

A centrális erőtér esete a frakciókkal

Az LMP-nek lehet, a DK-nak nem.

Felsőoktatási csodafegyver kis tervezési hibával

A kiadások kiszervezése még nem reform.

Tiszteletet, bizalmat [videó]

Stephen Colbert véleménye az IMF-ellenes propagandáról.

Imagine [videó]

John Lennon-feldolgozás a szólásszabadság védelmében.

"Köcsög"

Kedves MTI, nem FAG: SAG.

Kiút a Safarov-botrányból

Börbönbüntetés, avagy hülyeségek egy typo apropóján.

Legfontosabbak

A félreértett kormányfő

Orbán Viktor a demokrácia meg­men­tésén dolgozik, csak sokan még nem értik.

A pártok szuperpozíciójáról

Schrödinger macskája és a vá­lasz­tási kampány. Kvan­tum­po­li­to­ló­gia kezdőknek.

Dohányadó - egy embedelt videó margójára

A frakciófegyelem ilyen magas szintje egyszerűen ellentmond a képviseleti demokráciának.

A gerrymandering fogalma és ellenszere

Hogyan előzzük meg a vá­lasz­tó­kerületek öncélú átrajzolgatását.

A Kádár-rendszer öröksége

Nincsen ingyen ebéd.

Indokolás, PTSD és gyümölcspulp

Szellemi ámokfutás a chips-adó apropóján, csak haladóknak.

Alexander Hamilton in da house

Kiváló spoken word előadás Ha­mil­ton és Aaron Burr párbajáról.

Móricka és a középosztály

"A KDNP olyan mint a pornó." De­fi­níciós krízis, egy bon mot e­re­de­te.

Archívum

Tory T. töpreng

These pretzels are making me thirsty!

2012.09.05. tory_t

Kiút a Safarov-botrányból

Az MTI rendkívül kreatív módszert eszelt ki a Safarov-ügy más megvilágításba helyezésére. Egyik összefoglalójuk szerint a Fővárosi Bíróság 2006-ban az azeri gyilkost - nyilván a szabadságvesztés büntetése mellett - életfogytiglani whiskeyfogyasztásra ítélte:

Börbönbüntetés 'a Fővárosi Bíróság 2006-ban életfogytiglani börbönbüntetésre ítélte, s a Fővárosi Ítélőtábla 2007 februárjában jóváhagyta az ítéletet, így az jogerőre emelkedett.' - MTI

forrás: MTI

Alighanem ez jelenti a kormány egyetlen esélyét, hogy valahogy kikeveredjen abból a morális és diplomáciai botrányból, amibe belelavírozta magát, és sajnos a gyorsnaszádot is. Ezzel rögtön magyarázhatóvá válik az elítélt kiadatása. Azerbajdzsánban a népesség körülbelül 95 százaléka muszlimnak vallja magát. Ha feltételezzük, hogy Ramil Safarov nem a maradék 5 százalékba tartozik - és az azeriek jelentős részével szemben ténylegesen is követi a vallási előírásokat -, akkor nem túlzás különösen embertelennek nevezni a magyar igazságszolgáltatás által elrendelt börbönbüntetést.
Jim Beam whiskey, Clermont

kép innen

Köszönöm a figyelmet, és örülök, hogy segíthettem!

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://toryttopreng.blog.hu/api/trackback/id/tr704756011

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezalatt a kormány Facebook-oldalán… 2012.09.06. 11:10:05

“Na, leboltoltam az azeri elnökkel. Kiadjuk azt a baltást nekik és cserében betolnak 3 milliárdot nekünk. @Lala, dobj össze valami útfelújításos tendert aztán hadd szóljon!” – olvashatjuk a kormány fake Facebook-oldalán. Simicska Lajo...

Trackback: AXE – Hungarian Edition plakát 2012.09.06. 11:08:37

Még az angyalok is baltát ragadnának Orbán gátlástalan, pofátlan cinizmusát látva… Lehet, hogy mégis az örmények fogják eltakarítani helyettünk ezt a szarkupacot, amit Fidesznek hívunk? * *...

Trackback: Az Alku 2012.09.06. 09:24:11

"Ilham Alijev azeri elnök hosszú idő óta követte a magyar és azeri jogi irodák munkáját, és az ügy lezárásához végül az az egyezmény vezetett, amely Orbán Viktor magyar miniszterelnök azeri látogatásakor született." Kivonat Ali és Ovi tárgyalási je...

Trackback: A Petrocelli-szindróma 2012.09.06. 09:00:37

Emlékeztek, ugye? Olasz származású, a nép fia típusú kikupálódott ügyvéd gyerek a szentem. Mindig valami nagyon loser cowboy fiút, avagy lányt védett, és mindig a közelében állók biztatták erre. Gondolom, hogy közben azért jutott neki zsírosabb falat i...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sandinista 2012.09.06. 11:55:58

@vazsmegyeigerdezsház: A 3-as pontra egy nyilvánosan is elérhető hivatkozást tudnál mutatni?

LallyPop 2012.09.06. 11:57:07

Még felmentő szavak sem.

F@félázsiai nemecsek ernő áruló: Figyu talán keresd meg orvosod gyógyszerészed.

s 2012.09.06. 11:57:49

@letmetellyou: És hát kattintottál . . . működik az üzleti modell, szemben matolcsy agymenésével.

nemecsek ernő áruló 2012.09.06. 11:57:53

@Ándi bácsi: Hát igen, ha az érvek elfogytak... Ettől még Orbán szabadon engedett egy gyilkost.

s 2012.09.06. 12:00:31

@tede: El vagyunk késve. Valami örmény hazafi fejbelövi safarovot, aztán le van tudva a dolog.

s 2012.09.06. 12:03:33

@Liping: Csak a szavak első és utolsó pár betűjét olvassuk el. Egyszer forgott közkézen egy így megírt szöveg, (a szavak belső betűinek sorrendje kicsit összekavarva) és gond nélkül lehetett gyorsan olvasni. Evvel demonstrálták ezt a furcsának tűnő tényt.

bepe22 2012.09.06. 12:05:15

Így szok ez lenni mindig, ahogyan a Rogán gyerek megtalálta a választ: a gondnok a hibás, mert Ő rakta ezeket egy folyosóra.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 12:07:03

@Ándi bácsi:

Csak teli van vele a világsajtó, az azeri szövetségeseket kivéve. Ja tudom, ilyenkor nem számít.

@tede:

"A kiút az, hogy elfogatóparancsot adunk ki az azeri elnök és Safarov ellen az EU területére legalább, de ahogy a hírekből látni az oroszok is támogatnák."

És erre milyen jogalapunk van?

Brix 2012.09.06. 12:07:05

A felkorbácsolt indulatokat úgy lehetne lecsillapítani , ha Orbánt kiadnánk Örményországnak. Erre kellene valamilyen megoldást találni!

LallyPop 2012.09.06. 12:07:15

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Kiadott egy gyilkost EU Egyezmény alapján, és az EU elnöke szóvá sem teszi.

Lehet szidni az EU-t.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 12:09:25

@s:

Ha bekövetkezik, éppen ellenkezőleg, akkor éleződnek csak ki igazán a konfliktusok. Aztán majd lehet ránk mutogatni, hogy a mi baromságunk miatt lángolt fel újra az azeri-örmény háborús helyzet, ami szintén nem használ a hazának.

nemecsek ernő áruló 2012.09.06. 12:13:45

@Ándi bácsi: Megtehette volna, hogy nem adja ki, ahogy azt tette Gyurcsány is épp egy Azerbajdzsán által javasolt kiegészítés alapján.

De mondd, ha a gyilkosok szabadon engedése már rendben van és kormányprogram lett, mi lesz a következő pont? Mondtak már valamit a Szentkirályi utcában? Vagy még megy az agyalás, meg most mindenki Sárváron nyaral? Vagy egy nyárra csak egy gyilkos jut? Melyik gyilkost engedi el Viktor legközelebb? Muszáj rasszista indíttatásúnak lennie, vagy elég, ha simán gyilkos az illető, és hajlandóak fizetni érte? Csak tudni szeretném!

LallyPop 2012.09.06. 12:15:48

@Mj: Csak teli van vele a világsajtó, az azeri szövetségeseket kivéve. Ja tudom, ilyenkor nem számít.

- Egyet. Csak egyet, ahol azt olvasod hogy Magyarország felelőtlenül járt el(de lécci olvasd el a cikket mielőtt ideteszed). Mert ilyen nincs sehol a világsajtóban, sőt AB, AR, HU sehol nincs a címlapon, a címekben.

LallyPop 2012.09.06. 12:17:17

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Olvass vissza. Mindenre válaszoltam, nem kezdem újra.

s 2012.09.06. 12:18:43

@Mj: Benne van a pakliban. Ezért is volt többek közt oltári nagy baromság ezt tenni. Viszont nem hinném, hogy az elszánt másként vélekedőket ez bármiben is megzavarná.

nemecsek ernő áruló 2012.09.06. 12:19:40

@Ándi bácsi: Nem válaszoltál, csak mindenféle EU-s izéket emlegetsz, amit én sehol nem emlíettem, mert leszarom, hogy az EU mit mond. Engem az érdekel, hogy mennyire kormányprogram a gyilkosok szabadon engedése, hogy éled meg, hogy Orbán nyugodt szívvel tárgyal terroristákkal, és aljas rasszista gyilkosokkal? Mire lehet számítani? Ezt nem írtad le sehol. Az EU-ra, Örményországra, Azerbajdzsánra szarok, engem a jelenlegi magyar kormányzat gyilkosoknak amnesztiát biztosító programja izgat, arról beszélj, kérlek!

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 12:22:58

@Ándi bácsi: Brüsszel a hibás, mi? :)))) Sződd bele még Fletót és meg is van magyarázva.

Te gyökér a kiadatást egy egy Európa Tanács egyezmény alapján csináták. Annak meg semmi köze nincs az EU-hoz, vagy az Európai Tanácshoz. És nem azt írja, hogy ki KEL adnia, hanem mérlegelési jögkört ad.

Nézz már utána, mi a különbség a kettő között, kik a tagjai egyiknek-másiknak. ;)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 12:24:57

@Ándi bácsi:

Az indexesek már eltüntették, úgyhogy itt lehet böngészni:

www.stop.hu/kulfold/orbanek-baklovesevel-van-tele-a-vilagsajto/1079914/

Itt egy idézet is, el lehet olvasni az eredetit is, a címben a nem túl hízelgő blunder szerepel:

"Magyarország, Örményország és a baltás gyilkos: baklövés Budapesten címmel írt cikket a The Economist, azzal kezdve, hogy Ramil Safarov hazatérése és szabadon engedése Közép-Európa legnagyobb diplomáciai viharainak egyikét idézte elő."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.06. 12:38:28

@Muad\\\'Dib:

Az örmények alapvetően védelmi háborút folytattak, meg akarták akadályozni egy örmény térség azeri megszállását. Persze háborúban vannak túlkapások is - de ezeket mind a 2 fél elkövette.

Csomorkány 2012.09.06. 12:47:42

@félázsiai nemecsek ernő áruló:
1. Nem Orbán, hanem az idióta külügyesei és igazságügyisei. Ami nem túl vidám dolog, de ha évente 8-10 ilyen ügy van, akkor miből gondolod, hogy ezek mindegyikével érdemben foglalkozik a miniszterelnök? Szerintem pont az volt a baj, hogy rutinügyként kezelték. Megállapodás van? Van. Dokumentek rendben? Rendben. Elolvasni, hogy mi van a papírra írva, az olyan luxus, amiről 2012-ben már leszoktunk. Ha megvan a papír, az jó, mehet az ügy.
Nem vitatva ezeknek a barmoknak (Orbán külügyeseinek és igazságügyeseinek) az elképesztő felelőtlenségét, azért az is jó kérdés, hogy az örmények miért most izmoznak, és miért nem menet közben figyelték, hogy mi van a Safarovval? Pl. náluk miért nem vert riadót az Alijev-Orbán találkozó?
2. Az Orbán-adminisztráció nem szabadon engedte, hanem lehetővé tette, hogy szabadon engedjék. Ez azért igenis lényeges különbség. Ahhoz, ami történt, az Orbán-adminisztráció elvben nem járult hozzá. A "gondatlanság" és a "szándékosság" között minden büntetőügyben alapvető különbség van.

nemecsek ernő áruló 2012.09.06. 12:53:18

@Csomorkány: 1. De Orbán, régóta tudható, nyilvánvaló, és soha, még csak a cáfolat apró fátyolát sem próbálták meglebbenteni annak, hogy ami kormányzati szinten történik, az Orbán Viktor egyszemélyes döntése. Valamint Orbán Viktor, és Szíjártó Péter járt Azerbajdzsánban, tehát ők tárgyaltak a dologról. Martonyiról egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy ilyen szarvas hibát vétene!

2. Gyakorlatilag mivel még egy mezei RTL Klubos riporter is tudta, ugyanis elítélésekor Safarovot megkérdezte, hogy mit szól ahhoz, hogy otthon nemzeti hős, és szabadon akarják engedni, elég rossz duma ez a "csak lehetővé tette..." Hagyjuk már! Személyes részt vállaltak a szabadon engedésben. Hogy ez az államadósság további növelése (államkötvény) vagy Orbán zsebébe csúsztatott manat miatt, az részletkérdés. Tudván, hogy el fogják engedni, nyugodt szívvel kijelenthető, hogy Orbán engedte el a gyilkost. Pont.

LallyPop 2012.09.06. 12:56:13

@Mj: "Magyarország, Örményország és a baltás gyilkos: baklövés Budapesten címmel írt cikket a The Economist, azzal kezdve, hogy Ramil Safarov hazatérése és szabadon engedése Közép-Európa legnagyobb diplomáciai viharainak egyikét idézte elő."

- látod,megint nem olvastál csak hittél. Ez az Economist BLOGja névtelen szerzőtől. Nyilván Gréczy írta.

LallyPop 2012.09.06. 13:01:56

@Kutchek: Európa Tanács egyezmény alapján csináták. Annak meg semmi köze nincs az EU-hoz, vagy az Európai Tanácshoz.

Az Európa Tanácsnak semmi köze az Európai Tanácshoz, nem ismondtam ilyet. Az Európa tanácsnak semmi köze az EU-hoz? Te is keresd fel orvosod, gyógyszerészed.

dr. mesterséges színezék 2012.09.06. 13:03:25

@Mj: "Miért, a Fideszre szavazók nem kritizálhatnak semmit, amit a Fidesz követett el?"

Nem, mert a kritikával automatikusan válnak ballibkomonistamagyarelleneszsidóbérenccé - sőt nem is válnak, mert kiderül, hogy mindig azok voltak.
Ki van próbálva.

nemecsek ernő áruló 2012.09.06. 13:03:26

@Ándi bácsi: Hát igen. Rosszat Baltás Orbánról csak Gréczy Zsolt írhat. Mégis ő engedett szabadon egy baltás gyilkost. Ezzel hogyan küzd meg az erkölcs bajnoka? Ez volna a fidesz-erkölcs? Miközben nagyrabecsülésünkről biztosítjuk Azerbajdzsánt? (nem vicc, tényleg, olvasd el a külügy nyilatkozatát, szó szerint ez van benne!)

Szóval akkor hogy van ez, kormányprogram lesz a gyilkosok szabadon engedése, vagy mi lesz? Mondd már, mert tűkön ülök!

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 13:08:21

@Ándi bácsi: Idézek tőled: "Kiadott egy gyilkost EU Egyezmény alapján, és az EU elnöke szóvá sem teszi.

Lehet szidni az EU-t."

Itt épp egy Európa Tanács-egyezményt tulajdonítasz az EU-nak. Szerintem kurvára összekeverted, benézted!!! Az EU-nak semmi köze nincs az Európa Tanácshoz.

Azt is mondhattad volna, hogy lehet szidni az UEFA-t, az ENSZ-t, a Varsói Szerződést.
Bárkit csak, ne Orbánt, meg a kis diplomatáját, Szíjjártót.

csárli hárper 2012.09.06. 13:26:15

@Kutchek: azt hittem ennél rutinosabb vagy, ne etesd a marháját...

okostojgli (törölt) 2012.09.06. 13:45:46

Állítólag ezt kéri az IMF a pénzéért cserébe:
"nyugdíjak csökkentése; nyugdíjkorhatár-emelés; családi pótlék csökkentése; személyi jövedelemadó-emelés; privatizáció; utazási kedvezmények csökkentése; bürokrácialeépítés; általános, értékalapú ingatlanadó; önkormányzatok kiadásainak csökkentése; bankadó eltörlése, pénzjuttatás a bankszférának"

Baltás gyilkost nem kér.
Még szerencse, mert elfogyott.

Hunor Levente 2012.09.06. 13:53:25

Van ám itt színvonal. Az Ándi bácsinak nem semmi faszságot adott ki az agya.

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 14:06:03

@okostojgli: Szlovák celebünk nőcink van!!!
Vele lehet kiválthatjuk pl.: az ingatlanadót.
Mondjuk kár, hogy azt csak Viktor szerint "követeli" az IMF.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 14:08:25

@Ándi bácsi:

Ahogy az összes többit is. Tudod mit nem értek? Hogy neked miért nem fáj, ha a hazádra rossz fényt vet egy idióta döntés? Illetve nyilván csak akkor fáj, ha baloldali gazemberek követik el, Viktorék természetesen nem hibázhatnak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 14:11:31

@dr. mesterseges szinezek:

Érdekes módon egyébként nem egy olyan vakbuzgó fideszest ismerek, akinek szintén Fidesz-szavazóként nyugodtan megfogalmazhatok kormánykritikát, nem fog megváltozni az értékrendemről vallott véleménye. Csak hát ugye az ismeretség meg a stílus sem mindegy.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 14:12:40

@Mj:

Elnézést, természetesen neki válaszoltam, ilyet eddig még sosem csináltam:

@dr. mesterseges szinezek:

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 14:13:31

@Mj:

Akkor mégis jó, homokszem került a fogaskerekek közé, bocsánat.:)

Francekellregisztralni 2012.09.06. 14:16:27

@Qju: ...nem hiszem hogy egy harmadik orszagnak kiadhato lenne barki is... Plusz gondolom ott ot fejeztek volna le (talan). Olyan orszagbol ahol nincs halalbuntetes tudtommal tilos kiadni olyan orszagnak ember ahol meg van. (nem tom...csak olvastam)

tomwar 2012.09.06. 14:23:05

@vazsmegyeigerdezsház: Mert a kegyelem nem szamit az itelet megvaltoztatasanak, es az egyzmenyben ennek lehetosege is szerepel. A "mieink" benak voltak, azok meg rafkosak. Ez a jobbik eset.

tomwar 2012.09.06. 14:25:12

@Kutchek: Szijjarto nem diplomata, es ezt most fenyesen be is bizonyitotta...
Tereleskeppen nem focizik az azeriakkel. Kemeny.

dr. mesterséges színezék 2012.09.06. 14:25:49

@Mj: Az ismerőseidnek több eszük van, illetve kevésbé érdekeltek a maszatolásban, mint a Fidesz főhadiszállásán, ahol - na jó, a zsidóbérenc nem tőlük jön - a fenti "érvrendszer" domináns, és sokkal több, mint a blogolókat kritizáló blogolóknak, akik ezt az érvrendszert kritika nélkül magukévá teszik, netán továbbfejlesztik.

Francekellregisztralni 2012.09.06. 14:28:00

Amugy nekem pont az jutott a minap az eszembe, hogy tulajdonkepp az egesz EU kivanhatja is ezt a szarkavarast.
A haboru jo, plane, ha messze van. Ezesetben spec oda se kell menni megtamadni oket, maguktol is tudjak hogy an kell haboruzni. A szemetek meg lehet a magyar kormany, most ugyse komaljak. Az EU huhoghat ezen a sajat hulyesege helyett. Remekul lehet fegyvert szallitani akar mintket felnek. Aztan meg lehet ujjaepiteni es ugy csinalni mindha nem orultunk volna ollyan nagyon, hogy vegre kiborult a bili valahol. Vegre igeny teremtodik valami epitesere ujra.

dr. mesterséges színezék 2012.09.06. 14:28:36

@tomwar: Monnyuk azt nem ő, hanem az egyesület döntötte el... akarom mondani jelentette be...
Mindenesetre a mi Petink babizonyította, hogy max. a gyepen nem esik pofára, ha nagypályás a játék.

Gatinho 2012.09.06. 14:28:47

Minden csoda 3 napig tart, a három nap letelt. Magyarországot már senki nem ekézi, kivéve saját országunk fideszfóbiás felét. Ennyi, lehet lapozni.

dr. mesterséges színezék 2012.09.06. 14:32:25

@Francekellregisztralni: "Amugy nekem pont az jutott a minap az eszembe, hogy tulajdonkepp az egesz EU kivanhatja is ezt a szarkavarast."

Európa energiaszegény, ezért úgy hiányzik neki minden konfliktus a környék szénhidrogénspájzában nyár vége felé, mint a közmondásos hanyattesés.

dr. mesterséges színezék 2012.09.06. 14:35:01

"Minden csoda 3 napig tart, a három nap letelt."
Egyszem Gabink már vasárnap lezártnak tekintette a kérdést, erre csütörtökön nem átall topic nyílni...

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 14:44:50

@Gatinho: Végülis a probléma megoldva, következtetések levonva:

-Örményországgal egy darabig nem kell foglalkoznunk
-a felelős is meg van a portás személyében
-Brüsszel innentől kezdve eltekint attól, hogy bármilyen nemzetközi egyezményt betartsunk
-bónuszként az eladósodás sem fenyeget

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 14:57:05

@Francekellregisztralni:

"Olyan orszagbol ahol nincs halalbuntetes tudtommal tilos kiadni olyan orszagnak ember ahol meg van. (nem tom...csak olvastam)"

Nem tudom, hogy honnan veszed, a lényeg ugyanis az, hogy X országban raboskodó Y ország állampolgára átadható legyen Y országnak, ha az kéri, anélkül, hogy az ítéletet átalakítanák.

LallyPop 2012.09.06. 14:57:26

@Mj: Mert nem vet rossz fényt. Ugyanis ami nem címlap az nem létezik.

Eddig egyvalamit sikerült ideidézned, ami egy nevét nem vállalló blogger írása az Economistban.
Ez lenne a 'világsajtó tele van azzal, hogy Mo. felelőtlenül járt el'?

Ird azt hogy a hazai ellenzéki sajtó szerint a világsajtó tele van azzal, hogy Mo. botrányos. Ennyi igaz is.

dr yetee 69 2012.09.06. 14:58:06

@stf!: Hazudott az agyarhirlap,mi ebben a gond?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 14:58:08

@dr. mesterseges szinezek:

Az igaz, hogy őket megválogatom, kommentelni meg mindenki tud, aki nem analfabéta.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 15:00:00

@Gatinho:

"Magyarországot már senki nem ekézi"

Sajnos de.

Francekellregisztralni 2012.09.06. 15:00:08

@Mj: "Csak teli van vele a világsajtó, az azeri szövetségeseket kivéve. Ja tudom, ilyenkor nem számít."

LINKET KEREK komolyan legyszi. Ezt mondja itt mindenki En spec 2.an nem talaltam sehol cimlapon. A keresomotorokkal is csak a Times a CNN meg a BBC oldalan talaltam meg kb ugyan azt az emlites szintu cikket. Svedeknel semmi, Norvegoknal ketto fo hirportalon semmi, Nemeteknel egyen semmi. ...ez volt ahol feladtam hogy a vilagsajtoban keressek.

Francekellregisztralni 2012.09.06. 15:04:54

@Gondolkodni Próbáló Birca: "Az örmények alapvetően védelmi háborút folytattak, meg akarták akadályozni egy örmény térség azeri megszállását. Persze háborúban vannak túlkapások is - de ezeket mind a 2 fél elkövette."

Teljesen off: ez mindenkinek elnezheto jelenseg leszamitva Magyarorszagot...termeszetesen;)

belekotty 2012.09.06. 15:08:27

@Francekellregisztralni: "Armenia cuts ties with Hungary" keresd ezt a guglin!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 15:09:27

@Ándi bácsi:

"http://www.stop.hu/kulfold/orbanek-baklovesevel-van-tele-a-vilagsajto/1079914/"

Mondom, itt lehet böngészni, ha a The Economist nem felel meg, plusz nyugodtan lehet kritikát gyakorolni, hidd el, nem fogsz belehalni, ha fideszesként belátod, hülyeség volt, amit Viktorék csináltak. (Ezt egyébként Magyar György, Safarov védőügyvédje is elmondta tegnap a HírTV-n.:))

Francekellregisztralni 2012.09.06. 15:12:07

@dr. mesterseges szinezek: "Európa energiaszegény, ezért úgy hiányzik neki minden konfliktus a környék szénhidrogénspájzában nyár vége felé, mint a közmondásos hanyattesés."

Ez igy van, de a recesszio sem esik neki jol. ez amondat pedig azt irja korul miert mi vagyunk az ugyben a hunyok miert nem az azeriek. Penz beszek kutyaszar tancol;)

Francekellregisztralni 2012.09.06. 15:15:28

@belekotty: ""Armenia cuts ties with Hungary" keresd ezt a guglin!"

Ha a guglin kell keresni az nem "media viszhang". En a normalis hirportalokat orszagos hirugynoksegeket neztem. A netet teleirhatod bloggal az vihar a biliben...nem nemzetkozi media viszhang. En is nyithatok ha akarok 10 blogot per nap azt kiteszem mindegyikre a velemenyek nyolc alnev alatt;)

Balt 2012.09.06. 15:19:53

@Mj: Ezt nem egészen értem, de már épp kérdezni akartam. :) Ha így állunk, tőlem annyi jogos(!) kritikát fogalmazhatsz meg "egymás közt" :), amennyi jólesik. Valahol persze ez is jogos, de "kifelé" nem kéne... Bár, legalább jól átvered a millásokat és a nullásokat. :)

s 2012.09.06. 15:22:03

Nem tartozik szorosan a témához, elnézést ezért, de a faszom ki van az indexre már megint.

Itt van ez a kibaszott hír.

index.hu/belfold/2012/09/06/szolgalaton_kivuli_rendorre_tamadtak_turan/

Mi a retkes faszért nem lehet odaírni, hogy az elkövető olyan orbán - lázár féle, fél ázsia (egészen cigány)? Persze nem is kommentelhető ez a rövidke hír, miért is lenne az. Hülye index, menjetek a picsába!

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 15:24:16

@Francekellregisztralni: Nem az a ciki, hogy írnak róla, hanem hogy nem felejtik el!
Egy nemzetközi találkozó jól elpoénkodnak Szíjjártó háta mögött, vagy épp a szemébe.
A másik kérdés meg az, ki lesz a kövekező, aki bepróbálkozik nálunk, mondván, hogy ezek ekkor balfaszok.
És Péter még mindig a MEH külügyi államtitkára!!!
Tudom, hogy rövid a kispad, de akkor is le kéne hozni......

Balt 2012.09.06. 15:26:29

@Francekellregisztralni: Az szinte biztos, hogy a nagypolitika benne van az ügyben, lehet Irán, esetleg az orosz déli-áramlat körüli mozgolódás (nabucco herce-hurca) az apropója. De majd a Assange kiszivárogtatja két nemi erőszak között. :)

tomwar 2012.09.06. 15:29:17

@dr. mesterseges szinezek: Az egyesulet? Jo vicc!:-))))
A nagypalyas pofaraeses tetszik....:-)) terjesztem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 15:33:47

@Balt:

A magyarok kifelé szidása számomra tabu, és nagyon szégyenteljes és széthúzó magyar átoknak tartom.

Balt 2012.09.06. 15:36:43

@s: Ezzel eléggé melléugrottál és mondhatni ontopic: meg fogsz lepődni, Lázár történetesen örmény származású. Azt mondjuk nem tudom, miért nem szólalt meg az ügyben (hisztériacsillapítólag), ő hitelesen tehette volna. Most már felesleges, szerintem is jobb kihűlni hagyni...

De arra legalább jó volt, hogy a milla (és tsai, dk-ig bezárólag) felfedte lapjait: terített betli, elfogva. :)

LallyPop 2012.09.06. 15:42:11

@Mj: Akkor menjünk pontról pontra:

1. cím: nem beszélek németül

idézett fordítás alapján mo. hibájára követlkeztetni spekuláció + Frankfurter Allgemaine-t ír a Stop.hu, a link pedig egy soha nem hallott másik frankfurti lapra mutat, persze ott sem címlaphír

2. cím: nem beszélek németül Welt balos lap (címlap nincs)
3. cím: Berliner - nem beszélek németül 'magyarázkodásra kényszeríti'-megtörtént a magyarázkodás EU/USA részéről elfogadva a többi nem érdekes(címlap nincs, még a wirtschaft rovat címlapján sincs)
4. cím: Economist - csúsztatás a Stopon, nem az Economist cikke hanem a BLOGja.
5. cím: Moszkovszkij - az oroszokat megértem, hiszen ők az egyetlen örménybarát nagyhatalom. De oroszul sem beszélek.

Az 5 címből az oroszt elhiszem, de nem tudom elolvasni. 2 cím hamis, 2 pedig nem címlapos és nem tudom elolvasni a német miatt. 2 balos lapban.

Ezzel szemben a német politika hivatalos álláspontja ugyanaz mint az EUé. Van botrány amiért AB a felelős, ejnye, nem büntetjük AB-t.

Ez kérem 0,5 pont, mert Oroszország nagyhatalom ugyan, de inkább mégse.

Francekellregisztralni 2012.09.06. 15:55:15

@belekotty: Sorry ezt a mondatomat: "A keresomotorokkal is csak a Times a CNN meg a BBC oldalan talaltam..." ugy kell erteni, hogy adott hirportal sajat keresofelulete. Rakerestem valah megjelent-e barmi az orszagunkrol az utobbi idoben az adott honlapon:
A marites:
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.irishtimes.com
www.nrk.no
www.dagbladet.no
www.sverigesradio.se
www.dradio.de

... itt feladtam.

Tenyleg kivancsi voltam a visszhangra, de nem talaltam meg. Marmint azt a visszhangot, hogy tenyleg ezzel foglalkozna az egesz vilag. En elhiszem, hogy az orszagok kulugyminiszterei beszelgetnek rola...ez a dolguk...

shwarcz bácsi 2012.09.06. 15:58:40

@Ándi bácsi: egyébként, neked mi bajod van?

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 15:59:06

@Ándi bácsi: Tehát akkor minden rendben van? Maradhat Peti külügyi államtitkár?
Csak mert 15 milliárd euróról készülünk tárgyalni Brüsszellel és az IMF-fel....

sulcus (törölt) 2012.09.06. 16:02:49

A fasznak kell vitatkozni!
Szerintem még maradt néhány utca meg tér az elmúlt 2 év alatt ami még nem lett átnevezve!
Nosza legyen egy-két Szafarov utcánk, terünk.
Végül is nemzeti hős és nem kommunista.

Kutchek (törölt) 2012.09.06. 16:15:42

@Francekellregisztralni: "En elhiszem, hogy az orszagok kulugyminiszterei beszelgetnek rola...ez a dolguk..."

És milyen meglepő: pont ezekkel a külügyminiszterekkel kell majd tárgyalnunk, alkudoznunk. Nem pedig a hamburgi, vagy a liverpooli dokkmunkással, aki olvasta/nem olvasta a sztorit.
A ragyogó "pávatánc" után megmutattunk diplomáciánk másik oldalát is.....

s 2012.09.06. 16:16:01

@Balt: Szerintem lázár úgy örmény, ahogyan én vagyok tálib. Bizonyíts, kérlek.
A gyanúmat arra alapozom, hogy egy tökös örmény származék erre se perc alatt lemondana. lázár egy haszonleső kis szarkupac.

shwarcz bácsi 2012.09.06. 16:19:39

@Francekellregisztralni: szerinted ma a világon az emberek, csak a normális hirportálokat olvassák?
mi az hogy " normális " hirportál???
csak az a hir a véleményed szerint, ami a, the times, cimoldalán fent van?
ember mi van veled ??

s 2012.09.06. 16:43:23

Ez aranyos:

"szerdán ezen tudósítóknak sajtótájékoztatót tartott Orbán és megszólalt Varga Mihály is, megerősítve, hogy gyors IMF-megállapodásra törekszünk"

Érts úgy, gyorsan megállapodunk, hogy nem állapodunk meg.

Teljes cikk:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/09/06/ujrakezdene_az_alkudozast_az_imf-fel_orban/

Figyi. Vegyétek ki a pénzt a bankból. Most még nem késő. Aztán hétvége után már nem biztos, hogy meg tudod tenni.

Francekellregisztralni 2012.09.06. 18:01:32

@Mj: ""Olyan orszagbol ahol nincs halalbuntetes tudtommal tilos kiadni olyan orszagnak ember ahol meg van. (nem tom...csak olvastam)"

Nem tudom, hogy honnan veszed, a lényeg ugyanis az, hogy X országban raboskodó Y ország állampolgára átadható legyen Y országnak, ha az kéri, anélkül, hogy az ítéletet átalakítanák."

Az en mondatomat arra irtam (ha mondjuk elolvasnad neha :)), hogy egyesek opcionak hoztak, hogy a csavot az ormenyeknek kellett volna adni. (Na az asztan az etika csucsa lett volna a megvalosult kiadatashoz kepest tenyleg)

Francekellregisztralni 2012.09.06. 18:15:54

@Tiboricus Maximus: Edes egy komam. Nem azt irtam, hogy a CNN cikket megtalaltam? Mondjuk nem ez votl az, mert ez special ma jelent meg.

@shwarcz bácsi: "az emberek, csak a normális hirportálokat olvassák?
mi az hogy " normális " hirportál???"

Arra irtam hogy a "vilagsajot" tele van vele allitolag ... eeeerted _SAJTO_! Hol sajo a blogoszfera?

Nem mondom tele lesz meg vele idovel, de en ezt a jajveszekelest, hogy tele van a vilagsajto speciel masnap olvastam...aznap meg Csanadra is tobb idegen nyelvu talalat szuletett. (ot spec cimlapon hozta uber polkorrekt norveg kiralyi NRK a honlapjan...)

Amugy van azeri meg ormeny haverom is. azgyik lajkolta a FBn a tortenteket azeri oldalrol a tobbiek meg nem nyilatkoznak.

Francekellregisztralni 2012.09.06. 19:36:28

Jolvan mostmar lejott egy cikk: www.nrk.no/nyheter/verden/1.8312794

ez se minket okol csak megemliti hogy vannak "Konspirasjonsteoriar" es meg ezen kivul nehany egesz fontos vetuletet az esemenyeknek. (google a baratotok. erdemes elolvasni.)

Ha ovis gyerekekre meg azok szuleire akarunk itt feltetlen asszocialani akkor a kovetkezo a tortent. Pistike azt mondta Juliskanak, hogy szereti erre Marika sikoltozva foltozveri magat. anyu hazarangatja Pistiket es kozben elmeseli neki, hogy maskor ezt ne nyilt szinen csinalja. A szuloi ertekezleten meg azon tanakodnak,hogy oldjak meg, hogy Mariska meg ne tepje Juliskat masnap, mert elultetni mashova nem lehet.

Tiboricus Maximus 2012.09.06. 20:43:33

@Francekellregisztralni: Azert linkeltem be neked, mert
1. Gugli talalta es nem a belso keresomotor
2. Nem csak diplomatak foglalkoznak vele, hanem nemzetkozi hirportalok es eleg terjedelmesen.
Az hogy te nem akarod megtalalni meg nem jelenti hogy nincs.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 21:35:52

@Ándi bácsi:

Nem beszélsz németül - vagyis lusta vagy fordítani -, de én dolgozzak helyetted. Hát nem, bocs, de jobb dolgom is van. Van egy rakat cikk, lehet szöveget értelmezni.
És akkor még mindig folyamatosan kikerülöd a lényeget: ugyan már miért is volt olyan jó lépés ez tőlünk?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 21:41:04

@s:

Miért, egy valahányad részben örménynek csakis meghatározott módon szabad viselkednie, mert ha nem teszi, nem is örmény származású?:) Mintha az akárhányad rész származás predesztinálná a viselkedésmintázatokat.:) (Amúgy van egy híres örmény származású, erdélyi Lázár család - én ismerek is egy családtagot, aki volt is Örményországban és Hegyi-Karabahban -, elvileg nem kizárt, hogy ő is annak a tagja.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.06. 21:45:01

@Francekellregisztralni:

Nonszensz alternatívákkal inkább nem foglalkozom. Jellemzően haza szokták küldeni adott elítéltet, vagy annak az államnak adják át, ahol még volt ellene eljárás, "sértett" országoknak szerintem nonszensz lenne. (Nincs időm pontosan utánanézni a nemzetközi jogi szabályozásnak, úgyhogy ez most szigorúan véleményes.)

Rigor Mortis 2012.09.06. 23:18:06

A flame-től eltekintve én a posztra reagálnék: ha a cikkíró nem írta volna el, az még nagyobb baromság lenne, ugyanis a Btk 42 § szerint az életfogytig tartó szabvesztést fegyházban, nem pedig börtönben kell letölteni. Nincs olyan, hogy életfogytig tartó börtön. Éljenek az MTI-s bulvárújságírók!

Francekellregisztralni 2012.09.07. 09:19:55

@Tiboricus Maximus: "Azert linkeltem be neked, mert
1. Gugli talalta es nem a belso keresomotor
2. Nem csak diplomatak foglalkoznak vele, hanem nemzetkozi hirportalok es eleg terjedelmesen.
Az hogy te nem akarod megtalalni meg nem jelenti hogy nincs."

Tibi, szivem. Azt irtam hogy nem talatlam semmit amikor rinyaltak rajta masnap, harmadnap, hogy "tele _van_ vele a vilagsajtosajto". Akkor azokat talaltam amiket irtam. Amit te linkeltel a linkeles napjanak reggelen 6.-a tettek ki.

Ket het mulvara tenyleg ele lesz a vilagsajto, addigra a honolului metro ujsag is kozol rola 3 sort, ebben biztos vagyok:)

Francekellregisztralni 2012.09.07. 09:23:44

@Mj: "Nonszensz alternatívákkal inkább nem foglalkozom. Jellemzően haza szokták küldeni adott elítéltet, vagy annak az államnak adják át, ahol még volt ellene eljárás, "sértett" országoknak szerintem nonszensz lenne."

Ertem en...csak azt nem, miert velem vitatkozol. Engem nem kell meggyoznod errol, pont ugyan ezt irtam en is. Kicsit mashogy.

s 2012.09.07. 10:07:28

@Mj: "Miért, egy valahányad részben örménynek csakis meghatározott módon szabad viselkednie, mert ha nem teszi, nem is örmény származású?:)"

Természetesen nem. Ezek csak valószínűségek. Valószínűleg rosszul érezné magát ebben a helyzetben, de szemlátomást egészen jól van.

"Amúgy van egy híres örmény származású, erdélyi Lázár család - én ismerek is egy családtagot, aki volt is Örményországban és Hegyi-Karabahban -, elvileg nem kizárt, hogy ő is annak a tagja"

Én is hallottam róluk. Ne feledd, hogy Szabó családból is sok van. Meg Kis családból is. Nagy családból is. Manapság a "név" nem kötelez. Csak a tettek számítanak, azokról nem lehet mellébeszélni - bár sokan azért megpróbálják még ezt is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.07. 10:15:14

@Francekellregisztralni:

Oké, semmi gond.:)

@s:

Fogalmunk sem lehet arról, hogy Lázár János hogy érzi magát valójában. Csak azt tudjuk, hogy kell magát most éreznie.

Igen, a Lázár név nem túl ritka, éppen ezért írtam, hogy nem kizárt, nem pedig azt, hogy valószínű.:) A mellébeszélésből most jókora választékot sikerült bemutatni úgy, hogy ráadásul ez nem is érdeke a mellébeszélőknek.

s 2012.09.07. 10:30:54

@Mj: "Fogalmunk sem lehet arról, hogy Lázár János hogy érzi magát valójában."

Nézd, én nem azt várom tőle, hogy lője főbe magát. De azért lemondhatna (ha az egész egy kicsit is számítana neki, de látszik hogy nem) - most mit veszít, de tényleg. Ehhez a bagázshoz tartozni nem egy nagy karrier. Gesztus volna. Ezt a nyelvet ők nem beszélik. Ezért szar a diplomáciájuk, a kommunikációjuk - minden mással együtt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.07. 11:19:45

@s:

Speciel általánosságban igazad van, viszont itt most nem Lázárt kell elővenni, hanem Szíjjártót, Martonyit, Navracsicsot. (Természetesen Orbán a végső döntéshozó, de ő nyilván nem mond le.)

s 2012.09.07. 15:22:00

@Mj: Igen. Bár az ő esetükben már nem tudom ennyire szikla szilárdan kizárni, hogy nem esne jól, ha fejbe lőnék magukat (esetleg egymást), nem csak emiatt, hanem úgy általában az országnak okozott károkért. (piaci kamat az elmaradt IMF megállapodás miatt, nem lehívható eu támogatások, magánnyugdíj pénzek aljas elrablása, egyoldalú tenderezetetés /közgép über alles/, a teljesség igénye nélkül)

Francekellregisztralni 2012.09.07. 22:50:28

@Mj: @s: "Természetesen Orbán a végső döntéshozó, de ő nyilván nem mond le."

...Persze takarodjon, mint minden miniszterelnök mindig. Rendben...meg ürügy is kell még egy. Azt azért mégse gondolhatjátok ti se komolyan, hogy ő hozott volna itt a döntést:)))

A főnököm egy viszonylag kicsi irodát vezet... Ehhez képest örülök, ha sikerül elcsípnem egy prezentáció előtt, hogy tudja mit is csináltam én azon a két projekten aminek ő személy szerint a felelőse, de ránézni sincs ideje...a napi 500 olvasatlan levélről nem is beszélve.

Én azon is elcsodálkoznék, ha egy miniszterelnöknek (bármely ország!) arra elég ideje jutna, hogy legalább azokat a dokumentumokat személyesen végigolvassa amiket saját kezűleg ír alá.
(Erre csak az kezdjen el hőzöngeni aki csak egyszer is végigolvasta teszem azt egy program telepítése előtt azt a pár oldalas jogi maszlagot amit el kell fogadni ahhoz, hogy folytathasd...)

Nyilván van egy felelős, sőt inkább egy kisebb csapatnyi...nem a takarítónő...de majdnem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.09.07. 22:53:57

@Francekellregisztralni:

Orbán azért is olyan tehetséges politikus, mert nem egy kis iroda főnöke, és személyesen tárgyal például az azeri elnökkel. Erről is tudnia kellett, az egészen biztos.
(És ezzel most el is köszönök srácok, mert 2 hétig nem leszek netközelben.)

Francekellregisztralni 2012.09.07. 23:01:47

@bloggazda: Tiltsál már ki légy szíves legalább egy hétre! ...ígérem beiratkozok addig magyar nyelvtanfolyamra:)

Francekellregisztralni 2012.09.07. 23:33:08

@Mj:"...személyesen tárgyal például az azeri elnökkel..."
Az azerivel biztos, az örményre úgy fest nem volt idő...kedv...ok.
Ha én lettem volna az azeri elnök én se szóltam volna neki, hogy meg akarom szivatni.

Ha X ország elnökével leül OV tárgyalni akkor az mondja a magáét és tolja a saját érdekeit. Az imént emlegetett team pedig OV keze alá teszi a többi infót. Térségenként csapatok vannak, néhány ország szakértője egy-egy ember.

Felmerül a kérdés, hogy egy (rutin ha az volt) kiadatási kérvény esetében melyik csapatok mozdulnak meg először meg egyáltalán. Maradjunk annyiban, hogy én nem tudom hogy van ez.

Őszintén szeretném ha igazatok lenne és tényleg OV döntött volna a dologról a összes tudható infó fényében. Akkor lehetne remélni, hogy nem a semmiért égetnek magyar zászlót Jerevánban és a mérleg másik serpenyője sem tök üres.

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2012.09.08. 11:01:50

@s: "Csak a szavak első és utolsó pár betűjét olvassuk el. Egyszer forgott közkézen egy így megírt szöveg, (a szavak belső betűinek sorrendje kicsit összekavarva) és gond nélkül lehetett gyorsan olvasni. Evvel demonstrálták ezt a furcsának tűnő tényt."

Igen, bár az a közkézen forgó szöveg félig-meddig urbánus legenda volt csak, mert azt tartalmazta, hogy a megállapítás a Cambridge-i Egyetem kutatásán alapul, holott nem. Bővebben:
en.wikipedia.org/wiki/Typoglycemia

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2012.09.08. 11:04:57

@Liping: "Van valami abban, hogy szavakat és nem betűket olvasunk.:)"
Ez épp pár napja került szóba a blogon: toryttopreng.blog.hu/2012/09/02/manat_makes_the_world_go_round/fullcommentlist/1#c17712421 :)

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2012.09.08. 11:09:37

@Mj: "Ha bekövetkezik, éppen ellenkezőleg, akkor éleződnek csak ki igazán a konfliktusok. Aztán majd lehet ránk mutogatni, hogy a mi baromságunk miatt lángolt fel újra az azeri-örmény háborús helyzet, ami szintén nem használ a hazának."

Hát ja. Egyébként a harvardi örmény öregdiákoknak hasonló félelmük van, azzal a különbséggel, hogy ott a konteó szerint az azeriek lövetik le Safarovot, hogy a merényletet örményekre fogják, újra kirobbantva ezzel a hegyi-karabah-i háborút.

"There are even more troublesome reports in the media, stating that it is only the first step of the plan of the Azerbaijani leadership, which is preparing to kill Safarov, blame Armenians for the murder and using it as a justification to re-start the war over Nagorno Karabakh/Artsakh."

www.mediamax.am/en/news/society/5767/ (via fb)

Szóval sajnos van még potenciál ebben a sztoriban bőven.

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2012.09.08. 11:12:47

@Ándi bácsi: "Ez az Economist BLOGja névtelen szerzőtől. Nyilván Gréczy írta."

Egyrészt ezek szerkesztői blogok, tehát kicsit más, mintha mondjuk a freeblogon vagy a blog.hu-n jelent volna meg. Másrészt nem névtelen a szerző, oda van írva, hogy "A.L.B.", azaz
en.wikipedia.org/wiki/Adam_LeBor

És csak várni kellett egy kicsit, hogy a printben is foglalkozzanak vele:
www.economist.com/node/21562199/

(Külön felhívnám a figyelmed az alcímre.)

s 2012.09.10. 09:48:40

@tory_t: Úgy értem, egy ilyen módon megírt magyar szöveg. Készíthetsz te is ilyet, aztán próbáld ki baráti társaságban.

"Igen, bár az a közkézen forgó szöveg félig-meddig urbánus legenda volt csak, mert azt tartalmazta, hogy a megállapítás a Cambridge-i Egyetem kutatásán alapul, holott nem."
Nem mondtam, hogy ki állapította meg ennek a ténynek a létét. Csak azt állítottam, hogy a jelenség létezik, és valószínűleg minden betűírást használó nyelvben így van.